مهارت اجتماعی فرزندن
مهارت اجتماعی فرزندن|50472801|qyx|
چکیده
عنوان تحقيق مورد نظر بررسي مقايسه مهارت اجتماعي فرزندان فرهنگي با فرزندان افراد غير فرهنگي در شهرستان لالي خوزستان است.گسترش روابط انساني در دوران نوجواني نياز افراد را در كسب مهارتهاي اجتماعي براي تسلط بر ارتباطات بين فردي را بيشتر ميكند0 روش تحقيق حاضر با توجه به اهداف وفرضيات تحقيق از نوع عملي مقايسه اي است يعني در واقع محقق با مقايسه دو گروه مي خواهد ميزان مهارت اجتماعي هر گروه را بررسي كند.جهت بررسي ميزان مهارت اجتماعي دانش آموزان افراد فرهنگي وغير فرهنگي دو گروه انتخاب شده وبا استفاده از پرسشنامه استاندارد شده مهارتهاي اجتماعي مورد آزمون قرار گرفته اند.جامعه آماري تحقيق حاضر شامل كليه دانش آموزان دبيرستاني كه در سال تحصيلي 85-84در شهرستان لالي مشغول به تحصيل ميباشند وطبق آمار 458نفر جزو نمونه آماري بوده اند .
براي تجزيه وتحليل داده هاي آزمون نيز از روش آمار استنباطي شامل(tدو گروه مستقل،آزمون تحليل واريانس)وهمچنين آمارتوصيفي شامل ميانگين نما،ميانه و…استفاده شده است ودر نهايت نتايج بدست آمده نشان داد كه مهارت اجتماعي فرزندان فرهنگي بيشتر از فرزندان افراد غير فرهنگي است ومهارت اجتماعي دختران بيشتر از مهارت اجتماعي پسران است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (کليات پژوهش)
1-1-مقدمه........................................................................ 2
1-2-بيان مسئله واهميت موضوع .............................................. 2
1-3-اهداف تحقیق............................................................... 3
1-4-سئوالات و فرضیات تحقیق ............................................... 4
1-5-متغيرهاي تحقيق ........................................................... 4
1-5-1-تعريف متغيرها ......................................................... 5
فصل دوم(ادبيات و پيشينه پژوهش)
2-1-مقدمه............................................................ 6
2-2-زمينه هاي رشد در نوجوانان وجوانان .................................. 6
2-3-تربيت اجتماعي نوجوانان وجوانان ....................................... 8
2-4-شناخت و تربيت نيازهاي اجتماعي ..................................... 9
2-4-1- نياز به امنيت اجتماعي ................................................... 9
2-4-2-نياز به تعلق داشتن............................................................ 10
2-4-3- نيازبه توجه ................................................................... 10
2-4-4- نياز به تحسين .............................................................. 11
2-4-5- نياز به موفقيت .............................................................. 11
2-5- تقويت احسس کفايت و عزت نفس در جوانان ونوجوانان ............. 11
2-5-1- تقويت ابزارهاي ارتباطي ............................................... 12
2-5-2- ارتباط غير کلامي ........................................................ 13
عنوان صفحه
2-6- اساسي ترين نياز نسل جوان و نوجوان.................................. 14
2-7- تاثير خانواده وگروه همسالان بر نوجوان و جوان........................... 16
2-7-1- نگرش ايستا و بازدارنده ..................................................... 17
2-7-2- نگرش آزاد منشانه وافراطي................................................. 17
2-7-3- نگرش متزلزل و تخريبي.................................................... 17
2-7-4- نگرش پويا و سازنده................................................... 18
2-8-5- نظريه موريس دبس.............................................................. 18
2-9- تاثير دوستان و همسالان در نصميم گيري هاي نوجوان................ 18
2-9-1- دوستان وهمسالان، نوجوان را به رقابت وا مي دارند..................... 19
2-10- مهارتهاي اجتماعي................................................................. 19
2-10-1-تعريف مهارتهای اجتماعی............................................... 21
2-11- نظريه يادگيري.................................................................... 23
2-11-1-پاداش وتنبيه..................................................................... 23
2-10-2-مشاهده الگو..................................................................... 23
2-10-3-نظريه ميداني................................................................... 24
2-10-4-نظريه گروه اجتماعي.......................................................... 24
2-11-4-1- هنجار.......................................................................................... 24
2-11- 4-2-نقش.............................................................................................. 25
2-12-روي آورد اجتماعي................................................................ 25
2-13-روي آورد شناختي (تحولي نگر)................................................. 26
2-14-پرورش مهارتهاي اجتماعي.............................................. 27
2-14-1-آموزش مهارتهاي اجتماعي به افرادي که دچار جدائي اجتماعي هستند ... 27
2-15-انتخابهاي مهارتهاي اجتماعي............................................ 27
2-15-1-نظريه مورگان وتراور.......................................................... 28
2-16عوامل انتخاب مهارتهاي اجتماعي........................................ 28
عنوان صفحه
2-17-تئوريهاي رشد............................................................ 29
2-17-1-نظريه اريکسون در مورد تئوري رشد....................................... 29
2-18-معيارهاي اجتماعي در انتخاب مهارت.................................. 29
2-19-ارزيابي رفتارهاي عاطفي وشناختي.................................... 30
2-19-1-ارزيابي رفتارهاي عاطفي...................................................... 31
2-19-2-ارزيابي رفتار شناختي.......................................................... 31
2-20-مهارتهاي اجتماعي وپيشرفت تحصيلي.................................. 32
2-21-مشکل تحصيل نوجوانان وجوانان ...................................... 32
2-22-جنسييت و مهارتهاي اجتماعي........................................... 33
2-23-انتخاب رفتار شناختي وعاطفي در مهارتهاي اجتماعي................ 34
2-24-مهارتهاي اجتماعي مربوط به عواطف.................................. 34
2-25-مهارتهاي اجتماعي مربوط به شناخت................................... 35
2-25-1-ادراک اجتماعي................................................................. 35
2-25-2-حل مساله......................................................................... 36
2-25-3-خود آموزي....................................................................... 36
2-25-4-نوسازي شناختي................................................................. 37
2-26-ماهيت مهارتهاي اجتماعي در ارتباطات ميان فردي................... 37
2-26-1-ارتباط وارتباط ميان فردي...................................................... 38
2-26-2-ارتباط بين نوجوانان وجوانان اجتناب ناپذير است............................ 39
2-26-3-ارتباط بين نوجوانان وجوانان هدفمند است................................... 39
2-26-4-ارتباط بين نوجوانان چند بعدي است........................................... 40
2-27-اشکالات ناشي از اختلالات عاطفي وبيماريهاي رواني درنوجواني وجواني 41
2-27-1-عقب نشيني وبازگشت............................................................ 41
2-27-2-همانند سازي....................................................................... 41
2-27-3-برون افکني........................................................................ 41
عنوان صفحه
2-27-4-جبران............................................................................... 41
2-27-5-دليل تراشي......................................................................... 41
2-27-6-سرکوبي............................................................................ 41
2-27-6-1-نگراني................................................................................................ 42
2-27-6-2-ترس.................................................................................................... 42
2-27-6-3-احساس حقارت....................................................................................... 42
2-28-اضطراب................................................................. 43
2-29-حالات هيستريک......................................................... 43
2-30-رهنمودهاي اسلام براي برخورداري با جوانان ونوجوانان............ 43
2-31-پيشينه تحقيق در ايران................................................... 44
2-32-پيشينه خارج از کشور................................................... 47
فصل سوم
3-1-روش تحقيق............................................................... 51
3-2-جامعه آماري............................................................... 51
3-3-روش نمونه گيري.......................................................... 12
3-4-ابزار پژوهش............................................................... 52
3-5-روش نمره گذاري.......................................................... 52
3-6-روش تجزيه وتحليل داده ها............................................... 52
فصل چهارم
4-1-آمار توصيفي مربوط به مهارت اجتماعي................................. 55
4-7-آماراستنباطي مربوط به فرضيات مهارت اجتماعي گروه هاي مختلف.. 63
عنوان صفحه
فصل پنجم
5-1-بحث و نتیجه گیری........................................................ 72
5-2-محدوديتها................................................................... 74
5-3-پيشنهادات................................................................... 75
5-4- خلاصه.................................................................... 76
منابع ومأخذ....................................................................... 77
فهرست جداول
عنوان صفحه
4- 1 جدول شماره (1)آمار توصیفی مربوط به میزان مهارت اجتماعی دانش اموزان 55
4-2- جدول شماره(2) آمار توصیفی مربوط به میزان مهارت اجتماعی دانش آموزان خانواده های فرهنگی 56
4-3 جدول شماره(3) آمار توصیفی مربوط به میزان مهارت اجتماعی دانش آموزان خانواده های
غیر فرهنگی..................................................................................... 56
4-4- جدول شماره(4) آمار توصیفی مربوط داده های مهارتهای اجتماعی (دختران و پسران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی).......................................................................................... 57
4-5- جدول شماره(5) آمار توصیفی مربوط نمرات مهارتهای اجتماعی (دختران و پسران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی).......................................................................................... 58
4-6- جدول شماره(6) آمار توصیفی مربوط سوالات مهارتهای اجتماعی (دختران و پسران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی).......................................................................................... 61
4-7-جدول شماره (7) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل دختران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی) 63
4-8- جدول شماره (8) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل پسران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی) 64
4-9- جدول شماره (9) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل پسرا ن و دختران خانواده های فرهنگی وغیر فرهنگی) 65
عنوان صفحه
4-10- جدول شماره (10) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل پسرا ن و دختران خانواده های فرهنگی) 66
4-11- جدول شماره (11) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل پسرا ن و دختران خانواده های وغیر فرهنگی) 67
4-12- جدول شماره (12) مربوط به آزمون tدو گروه مستقل پسرا ن و دختران... 68
4-13- جدول شماره (13) مربوط به تحلیل واریانس (نمرات مهارت اجتماعی دانش آموزان) 69
4-14-جدول شماره(14)مربوطمیانگین.................................................... 70
تحقیق مسئولیت اجتماعی شرکت ها
- مسئولیت اجتماعی شرکت ها, تحقیق در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ها, دانلود تحقیق مسئولیت اجتماعی شرکت ها, دانلود رایگان تحقیق مسئولیت اجتماعی شرکت ها, پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت ها, مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت ها, تحقیق حسابداری در مورد مسئولیت اجتماعی شر,,,
- مشخصات فایل: قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش تعداد صفحات: 6 بخشی از متن تحقیق: تعريف مسئوليت اجتماعي يكي از مشكلات اساسي علوم اجتماعي اين است كه دانشمندان اين علم درخصوص پديده هاي اجتماعي، تعريف واحدي از خود ارائه نمي نمايند. اين امر، خود از يك طر
گزارش كارآموزی با موضوع تامین اجتماعی
- كارآموزی تامین اجتماعی ,چشم انداز رفاه اجتماعی در جهان امروز,منابع تامین مالی و هزینه ها
- قبل از اینكه به موضوع اصلی بپردازیم، لازم می دانم بخشی از كتاب را به بررسی نقش تأمین اجتماعی در جوامع و تاریخچهی تأمین اجتماعی در ایران اختصاص دهم. تأمین اجتماعی نقش بسزایی در ارتقای سطح زندگی مردم، برنامه ریزان و مدیران جامعه دارد و برنامه ریزان تأم
پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی پایه هفتم (چرا به قوانین و مقررات نیاز داریم؟) ...
- پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی پایه هفتم (چرا به قوانین و مقررات نیاز داریم؟),پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی کلاس هفتم,پاورپوینت درس سوم مطالعات اجتماعی پایه هفتم,پاورپوینت مطالعات اجتماعی کلاس هفتم,پاورپوینت (چرا به قوانین و مقررات نیاز داریم؟,,,
- پاورپوینت آموزشی درس 3 مبحث چرا به قوانین و مقررات نیاز داریم؟ مطالعات اجتماعی کلاس هفتم می باشد. با بکارگیری تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی کرده ایم یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم . با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آم
بررسی رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان
- بررسی رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان,بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی,بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد شغلی,بررسی رابطه بین مدیریت دانش با بهسازی,بررسي رابطه مدیریت عملکرد و رضایت شغلی کارکنان,تسهيم دانش در سازمان,عوامل مو
- دانلود پایان نامه با موضوع ،در قالب Word و 83 صفحه و قابل ویرایش.========================================================تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سای
دانلود پاورپوینت گذری بر چند معضل اجتماعی (سرقت روسپیگری اعتیاد طلاق)
- علل وانگیزه های روانی عاطفی سرقت ,روسپیگری وانحرافات جنسی ,انواع انحرافات جنسی,مبارزه با آسیبهای اجتماعی,اعتیاد و روش های درمان اعتیاد
- سرقت روسپیگری اعتیاد طلاق سرقت: سرقت از با سابقه ترین جرایم بشری است كه درجامعه های مختلف به شیوه های گوناگون دیده می شود. این پدیده در طول زمان دستخوش دگرگونیها و تغییرات زیادی شده. امام تنها چیزی كه از بدو پیدایی و شكل گیری آن تا كنون ثابت مانده، ز
پیشینه و مبانی نظری تحقیق نقش گردشگری در تغییرات اقتصادی، اجتماعی و کالبدی روستا
- پیشینه و مبانی نظری تحقیق نقش گردشگری در تغییرات اقتصادی، اجتماعی و کالبدی روستا
- 2 - 1 - مقدمه ..... 28 2 - 2 - مفهوم توريسم ( گردشگری ) 29 2 - 3 - مفهوم توريست ( گردشگر ) 30 روستا و روستانشینی 31 2 - 3 - 1 - تعریف روستا متناسب با گردشگری روستایی 32 2 - 4 - تاریخچه گردشگری روستایی 34 2 - 5 - توسعه و مفاهیم مرتبط با آن 35 2 - 5 -
پاورپوینت درس 19 مطالعات اجتماعی نهم، کارکردهای خانواده
- مشخصات فایل: فرمت فایل: pptx پاورپوینت،تایپ شده ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلایدها: 27 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت:
مبانی نظری تبلیغات كاركردهای اجتماعی تبلیغات، شیوه های تبلیغات
- مبانی نظری تبلیغات كاركردهای اجتماعی تبلیغات, شیوه های تبلیغات,مبانی نظری تبلیغات كاركردهای اجتماعی تبلیغات,مبانی نظری كاركردهای اجتماعی تبلیغات, شیوه های تبلیغات,مبانی نظری, تبلیغات,كاركردهای اجتماعی تبلیغات, شیوه های تبلیغات
- توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: W
پرسشنامه مقیاس هوش اجتماعی ترومسو(TSIS)
- پرسشنامه مقیاس هوش اجتماعی ترومسو(TSIS),پرسشنامه هوش اجتماعی ترومسو(TSIS), مقیاس هوش اجتماعی ترومسو(TSIS), هوش اجتماعی ترومسو(TSIS)
- پرسشنامه مقیاس هوش اجتماعی ترومسو(TSIS) دارای 3 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش می باشد بخشی از محتوا :: روایی: دارد پایایی: دارد تعداد سوالات : 21سوال نمره گذاری وتفسر: دارد منبع : دارد مقیاس هوش اجتماعی ترومسو(TSIS): این پرسشنامه توسط سیلورا ، ما
تحقیق در مورد تاثیر وضعیت ظاهری بر روابط اجتماعی 24 ص
- تحقیق در مورد تاثیر وضعیت ظاهری بر روابط اجتماعی 24 ص ,تاثیر وضعیت ظاهری بر روابط اجتماعی 24 ص,دانلود تحقیق در مورد تاثیر وضعیت ظاهری بر روابط ا
- لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 24 صفحه قسمتی از متن .doc : فهرست عنوان-------------------------صفحه مقدمه------------------------- 4 جمع آوری داده ها---------------- 5 تجزي
حجاب و پوشش اجتماعی مردان
- حجاب مردان,حجاب و پوشش مردان,حجاب مردان در قران,حجاب مردان در اسلام,حجاب مردان در چیست؟,حجاب مردان باید چگونه باشد؟,پایان نامه حجاب مردان,پایان نامه پوشش اجتماعی مردان,پوشش اجتماعی مردان,حدود و کیفیت پوشش مردها,میزان پوشش آقایان در اجتماع
- هدف از دانلود پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی بررسی می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات102حجم0/103 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی مقدمه: گر چه در نگاه نخست این گونه برداشت میشودکه دانشمندان فقه اسلامی
تحقیق در مورد نقش ورزش در تحکیم و توسعه روابط اجتماعی زن
- تحقیق در مورد نقش ورزش در تحکیم و توسعه روابط اجتماعی زن ,نقش ورزش در تحکیم و توسعه روابط اجتماعی زن,دانلود تحقیق در مورد نقش ورزش در تحکیم و ت
- لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 5 صفحه قسمتی از متن .doc : نقش ورزش در تحکیم و توسعه روابط اجتماعی زن: در يک جامعة پويا، ايجاد شرايط براي سلامتي جسم و روان از اهداف مهم ورزش
تحقیق قنات میراث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی
- قنات میراث فرهنگی,میراث اقتصادی میراث ,حفر قنات,قناتهای ایران,قنات,قناتهای گناباد ,تاریخچه قنات,قنات قصبه,قنات زیبد ,سازمان
- هدف هدف عمده از تهیه و نگارش این مقاله ارائه خلاصه مطالبی پیرامون میراث ارزشمند قنات و كاریز میباشد كه در تمامی زمینههای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی تأثیر فراوان گذارده و زمینههای رشد و توسعه میهن عزیزمان را در سالها و دورههای گوناگون فراهم نموده است. ب
ابعاد و منابع حمایت اجتماعی و بررسی سیستم های آن
- منابع حمایت اجتماعی,ابعاد حمایت اجتماعی,سیستم های حمایت اجتماعی,تعریف نظری حمایت اجتماعی,تعریف عملیاتی حمایت اجتماعی,تحقیق کامل حمایت اجتماعی,طبقه بندی حمایت اجتماعی و انواع آن
- هدف از این تحقیق می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات48حجم115/101 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل حمايت اجتماعي داراي دو بعد يا جنبه ي اساسي است : الف ) جنبه ي ذهني : بعد ذهني حمايت اجتماعي به تصوري اطلاق مي گردد که فرد از افرادي دارد که قادرند ب